Nyhedsbrev 9

Marts 2025

Nyhedsbrev for Lunde Skytteforening nr. 9

Den gode og den dårlige historie:

Siden sidste nyhedsbrev har der som sædvanligt været gang i foreningen. I oktober afholdt foreningen igen et Mini terrænstævne. Et helt udsolgt stævne blev afviklet med stor hjælp fra alle jer hjælpere til stor tilfredshed for deltagerne. Tak for det.

I januar havde vi generalforsamling med ca. 35 fremmødte medlemmer. Der var genvalg til de opstillede. Kurt Larsen fik helt fortjent klubbens vandrepokal for sit store arbejde for foreningen gennem mange år. Tillykke.

Der er udsendt kontingent opkrævning ud på mail til alle medlemmer. Desværre er der en del som endnu ikke har betalt. Det er med stor undren for bestyrelsen, for det burde være klart for et hvert medlem, at man jo ikke kan være medlem uden at betale. Og for jer som har våben registreret i klubben, I skal se dette som en kraftig advarsel. Ellers bliver tilladelsen kaldt tilbage og det bliver en sag for politiet.

Så få det venligst bragt i orden, der går alt for meget frivilligt arbejde i at rykke for betaling.

Sidste nyt:

Det har længe været krav om registrering ved udlån af våben. Vi strammer lige skruen lidt mere, og kræver fremvisning af billed-id og SKV2/SKV3/SKV6 ved alle udlån. Også selv du lånte det samme våben i onsdags.

Ligeledes skal der vises SKV ved køb af ammunition, medmindre man skyder med foreningens våben. Og der sælges kun ammunition til den enkelte skydning og evt. efterfølgende stævne. Så det er altså ikke længere muligt at købe 10 pakker blot for at de ligger i tasken. Alternativt overtrædes loven, da skytteforeninger som udgangspunkt ikke har forhandlertilladelse.

SKV6 skal søges SENEST 5. gang man låner våben. Det gælder også hvis medlemmer låner våben ud til andre.

I løbet af foråret forventer vi at indføre det krav, at alle nye grovskytter skal møde op på samme introdag. Og meget gerne med en godkendt SKV6. Dette gøres for alle nye skytter får samme orientering om hvad man må på grovbanen og hvad man ikke må. Mere info kommer nu det er endeligt på plads.

Der er fortsat fuld fart på antal skydninger i klubben og banerne bliver brugt flittigt. Men alle skal huske, at når der er så mange brugere, så skal alle også hjælpe med få fejet, ryddet op og samlet hylstre. Det sidste er især vigtigt når man skyder udendørs. Manglende opsamling af patronhylstre var et af kritikpunkterne da kommunen vat på miljøtilsyn i december. Herudover skal vi til at lave en endnu tydeligere registrering af hvornår der er skudt med hvilken kaliber. Til hjælp for det, arbejdes der på højtryk på at få lavet et system som skal hjælpe os med det.

Det vil derfor medføre, at alle adgangsbrikker vil blive spærret, og først genåbnet når man har været forbi banen en onsdag og få ”undervisning” i det nye system samt skrevet under på, at man ved hvordan man gør, ikke mindst hvornår man må skyde. Jer der har adgangsbrikker vil få en særskilt mail ang. dette.

Skydning på fredage og lørdage: Al skydning på disse dage skal anmeldes kommunen 4 uger før og annonceres 2 uger før på vores hjemmeside.

Skulle du for brug for at låne banen til f.eks. indskydning (få skud) en fredag eller lørdag, så SKAL Rasmus Milling eller Jesper Christensen kontaktes.

I den forbindelse skal det nævnes, at vi også arbejder på at få vores kalender på hjemmesiden mere i spil. Så skulle det gerne være muligt at se hvornår er ledig.

Datoer:

 5/4                Terrænstævne
23/4              Klubmesterskab
30/4              Første udendørs skydning på kal 22 pistol og 50 m. gevær

Henvendelse vedr. dette nyhedsbrev til lundeskytteforening@sydfynsmail.dk eller til formand Jesper Christensen Tlf. 20629126.

Share