september 2024
Nyhedsbrev for Lunde Skytteforening nr. 8
Den gode og den mindre gode historie:
I april havde vi igen terrænstævne. Og også denne gang med stor tilslutning. Så er det altså fedt at være arrangør. Stor tak til alle deltagere og ikke mindst alle jer hjælpere.
I sidste nyhedsbrev omtalte vi opstart af Safe-zone som er for bl.a. tidligere udsendte soldater. Det går rigtig fint og der har været over 20 forskellige deltagere.
I juni havde vi sommerfest. Dagen gik fint, men der er plads til mange flere deltagere, især havde vi håbet at se flere af jer medlemmer.
Juli måned bød på et dødsfald i bestyrelsen. Det var vores mangeårige kasserer, vicevært, kassemester osv osv Knud C som gik bort. Det vil naturligt give nogle udfordringer for foreningen, for der er mange opgaver han har taget sig af. Bl.a. derfor påbegynder vi at få lavet et årshjul hvori opgaver osv. bliver beskrevet. Æret være hans minde!
Ellers går de enkelte dage i foreningen som sædvanligt. Vi nærmer os sommerens klubmesterskaber. Det bliver onsdag 18/9. Vi vil kåre klubmestre på gevær, pistol og grovpistol. Foreningen er vært med en grillpølse eller 2. Se mere på facebook eller i foreningen mht. program.
Første indendørs skydning bliver onsdag 25/9. Vi håber at se alle jer som var der sidste vinter til skydning igen.
Det er også snart tid til det årlige mini pistolterrænstævne. Det er lørdag 12/10. Og hvis du endnu ikke har tilmeldt dig som skytte og/eller hjælper, så kan det nås endnu.
Senere på året kommer der indkaldelse til den årlige våbenkontrol. Særskilt indkaldelse sendes til medlemmer med våben.
Vi vil allerede nu opfordre jer medlemmer, som har våben der ikke benyttes om at overveje at sælge/skille jer af med dem. Især jer som har dem opbevaret i foreningens boks. Vi når nemlig snart grænsen for hvor mange våben der må være – og så er det ærgerligt at der er våben som ikke bruges.
Skydning på fredage og lørdage: Al skydning på disse dage skal anmeldes kommunen 4 uger før og annonceres 2 uger før på vores hjemmeside. Så hvis du har ønske om at låne banen til et firmaarrangement, polterabend eller andet skal du være ude i god tid og give besked til Jesper Christensen.
Skulle du for brug for at låne banen til f.eks. indskydning (få skud) en fredag eller lørdag, så SKAL Rasmus Milling eller Jesper Christensen kontaktes
Sidste nyt:
Det har længe været krav om registrering ved udlån af våben. Vi strammer lige skruen lidt mere, og kræver fremvisning af billed ID og SKV2/SKV3/SKV6 ved alle udlån. Også selv du lånte det samme våben i onsdags.
Ligeledes skal der vises SKV ved køb af ammunition. Og der sælges kun ammunition til den enkelte skydning og evt. efterfølgende stævne. Så det er altså ikke længere muligt at købe 10 pakker blot for at de ligger i tasken. Alternativt overtrædes loven, da skytteforeninger som udgangspunkt ikke har forhandlertilladelse.
Sidste ting, som er lidt anderledes er, at vi vil have noteret alle skud som er skudt. Også på indendørs banen. Ikke at vi skal indberette til kommunen hvad vi skyder indendørs, men simpelthen for at få vanen i at få antal skud registreret.
HUSK julefrokost 29/11
Datoer:
18/9 Klubmesterskab
25/9 første indendørs skydning i den kommende sæson
12/10 Mini pistolterrænstævne
29/11 Julefrokost
Henvendelse vedr. dette nyhedsbrev til lundeskytteforening@sydfynsmail.dk eller til formand Jesper Christensen Tlf. 20629126.